DEMOGRAFIA

Dlaczego 55+, jeśli Senior wg ustawy to 60-latek? Aby wiedzieć jakie potrzeby będzie miał 60-latek, trzeba poznać dzisiejszego 55-latka.

Obecnie w Polsce jest ponad 9 mln. osób powyżej 60 r.ż. i ponad 12 mln. osób powyżej 55 r.ż. To oznacza, że CO TRZECI Polak jest już Seniorem.

Prognozy zakładają dwukrotny wzrost liczby Seniorów w okresie pół wieku:

Źródło: SilverBook 2019 Krajowy Instytut Gospodarki Senioralnej i Kantar Millward Brown, projekt Target Group Index

demografia

SYTUACJA MATERIALNA

Ocena sytuacji materialnej poprawia się, ponieważ dochody rosną szybciej niż wydatki przy braku lub niskiej inflacji.

„W dniu dzisiejszym nie ponoszę już materialnej odpowiedzialności za moich najbliższych, ponieważ oni są już samodzielni. W związku z tym mogę samodzielnie gospodarować środkami jakie mam do dyspozycji.”

„Kiedyś miałam dylematy, czy nie lepiej na coś innego pieniędzy przeznaczyć. Może córce, może synowi, może coś do domu? A teraz to nie. Stać mnie na to, jestem wolnym człowiekiem, bez zobowiązań, to sobie kupię.”

„Teraz żyję inaczej niż kiedyś, mam więcej czasu na sprawdzanie ofert np. oszczędnościowych. Kiedyś wierzyłam doradcom. Teraz doradca coś mówi, ja nie decyduję od razu, sprawdzam w domu i mówię tak lub nie. Decyduję samodzielnie.”

„Na szczęście jestem zdrowa i w miarę możliwości korzystam z tego co mam. Wyjeżdżam częściej zagranicę niż wcześniej, bo mogę kiedy chcę. Nawet nauczyłam się łapać okazje last minute.”

 

Seniorzy dysponują większym dochodem rozporządzalnym w stosunku do dochodu przypadającego na jedną osobę w przeciętnym gospodarstwie domowym, nie mają już nikogo na utrzymaniu, kredyty już spłacili.

Seniorzy wydają pieniądze racjonalnie.

Wiemy jak Klienci 55+ wydają pieniądze, co wybierają i dlaczego.

Źródło: SilverBook 2019 Krajowy Instytut Gospodarki Senioralnej i Kantar Millward Brown, projekt Target Group Index

Zamów Certyfikat

Seniorzy dysponują większym dochodem rozporządzalnym w stosunku do dochodu przypadającego na jedną osobę w przeciętnym gospodarstwie domowym, nie mają już nikogo na utrzymaniu, kredyty już spłacili.

TOŻSAMOŚĆ WIEKU

To, jak osoby 55+ odczuwają swój wiek, ma strategiczne znaczenie w wyborach i zwyczajach konsumenckich.

„Można powiedzieć, że mam 20 lat po 50-tce. Ale generalnie mam 70 lat. Natomiast czuję się tak jakbym miał 48-50 lat, coś takiego. Ciągle pełen siły. Nie ma znaczenia co będę robił, mogę się sam przed sobą sprawdzić”.

 

„Ważny jest dla mnie czas, który teraz mam. Mi się teraz właśnie wszystko chce. Nie lubię siedzieć bezczynnie, muszę coś robić.”

 

Więcej

NOWE TECHNOLOGIE

W ciągu ostatnich trzech lat radykalnie zmieniło się podejście Klientów 55+ do nowych technologii.

„Codziennie rano, tuż po obudzeniu muszę wejść na stronę notowań Warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych. Od tego zaczynam dzień, taką mam tradycję.”

„Pan Łukasz z mojego banku pokazał mi jak mogę robić przelewy w internecie. Teraz przeglądam internet, robię zakupy. Czasem tylko się zastanawiam czy ta wygoda nie powoduje, że za dużo wydaję.”

„Wysyłam wnuczce zdjęcia obiadków. Teraz przychodzi do mnie częściej.”

Mamy zauważalną zmianę w podejściu do smartfonów vs telefony tradycyjne.

W świadomości Klientów 55+, najbardziej spośród wszystkich grup społecznych, zmienia się podejście i postrzeganie nowych technologii.

Zamów Certyfikat

OK SENIOR Polska wybiera odpowiednie media dla wybranej grupy Klientów 55+.

REKLAMA MEDIA

„Niektóre artykuły mogą reklamować młode osoby. Natomiast jeżeli chodzi o jakiś krem 60+, a na reklamie jest młodziutka dziewczyna bez zmarszczek, no to chyba się mija z celem.”
„Ostatnio słyszałam reklamę w radio, że w jakiejś gazecie jest artykuł z modą dla kobiet 60-letnich. Ja prowadziłam akurat auto. Jadę i sobie myślę, rety oni chyba mnie mieli na myśli z tą modą, bo mam 63 lata. Ale skoro ktoś pokazuje modę dla 60-latek, to na pewno nie będzie to dla mnie, bo ja się czuję na 45 i tak się ubieram. Straciłam zainteresowanie tym tytułem gazety.”
„Lubię dobre samochody, mam jedną ulubioną markę. Mogę powiedzieć jaką?
– raczej nie teraz.
Ok. Więc niedawno widziałem reklamę najnowszego modelu. Cudo. Ale zastanowiłem się dlaczego tak bardzo mi się ta reklama podobała, bo nie lubię reklam. Tam był taki już lekko szpakowaty gość. Na oko przed pięćdziesiątką, fajnie ubrany, wiesz… na taki brytyjski styl, z klasą, podobał mi się w tym samochodzie, bo pomyślałem, że przecież ja tak samo się noszę, więc będę też tak świetnie wyglądać, mimo że moich włosów już niewiele i siwe, a lat mam trochę więcej, to czuję, że i tak pasuję do tego auta.”
Więcej

W OK SENIOR Polska

doradzamy i przeprowadzamy kampanie reklamowe. Zajmujemy się dostosowaniem języka komunikacji do wybranej grupy Klientów 55+ oraz dobieramy odpowiednie media.

  • Nie stereotypizujemy komunikacji – odnosimy się do aktualnych, rzeczywistych potrzeb Klienta 55+.
  • Nie definiujemy core targetu wiekiem, lecz segmentujemy grupę 55+.
  • Nie wykluczamy 1/3 społeczeństwa, lecz zabiegamy o nich komunikując adekwatnym systemem wartości.
  • Planujemy działania dopasowane do potrzeb, aktywności i miejsc, w których bywa Klient 55+.
  • Korzystamy z profesjonalnych narzędzi i baz danych o świecie Seniora wybierając odpowiednie touchpointy z tą grupą celową.