
Żeby zyskać Klienta dojrzałego trzeba go poznać, profilujemy Klienta dojrzałego 55+, tak samo jak Klienta 16-49. Żaden marketer nie pozwoliłby sobie na pominięcie jakiejkolwiek grupy targetowej powyżej 1 mln osób, a tymczasem w Polsce mamy:
- 11,9 mln osób w wieku 55+
- 9,2 mln osób 60+
Co o nich wiemy i czy właściwie kierujemy do nich ofertę?
12 milionów konsumentów różni się od siebie nie tylko wiekiem, ale też stylami życia i potrzebami.
Są uważnymi i świadomymi klientami, którzy doceniają jakość.
Nie mówimy o starzeniu się społeczeństwa tylko o wydłużaniu życia.
Nie o przejściu na emeryturę, lecz o drugiej połowie życia.
Nie o wieku metrykalnym, lecz postrzeganiu lifestyle’owym.

Pracujemy dla firm komercyjnych z branż
finansowych, energetycznych, paliwowych, kurierskich, turystycznych, FMCG, sieci spożywczych, AGD, telekomów, innych.
Nie wykluczamy 1/3 wszystkich Klientów, lecz zabiegamy o nich. Pomagamy firmom dopasować ofertę, produkty, miejsca do potrzeb Klienta 55+. Dajemy gotowe rozwiązania. Pomagamy zdobyć rynek w segmencie Klienta 55+.
Sprawdzamy dostosowanie obecnej uniwersalnej oferty do potrzeb Klienta 55+. Przeprowadzamy audyty sprawdzające, przygotowujemy raporty poaudytowe. Całość przedstawiamy w przejrzystych raportach, a wyniki i wnioski wykorzystujemy w przygotowaniu rekomendacji dalszych działań. Certyfikujemy Znakiem Jakości OK SENIOR® produkty, usługi i miejsca.
Nasze zespoły w OK SENIOR®
wykorzystują to, co się zmienia, reagują szybko, odnoszą sukcesy, wychodząc poza schematy i pomagają Partnerom Biznesowym uzyskiwać wyższy poziom sprzedaży i osiągać więcej satysfakcji Klienta 55+. Jesteśmy numer jeden w Polsce, w znajomości Klienta 55+.
Wystartowaliśmy pięć lat temu razem z Krajowym Instytut Gospodarki Senioralnej tworząc Program Certyfikacji Znak Jakości OK SENIOR®. Partnerem Strategicznym projektu została Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”.


Marzena Rudnicka
Prezes Krajowego Instytutu Gospodarki Senioralnej

Szymon Szaciłło-Kosowski
Właściciel Agencji QPQ
Zakres naszych działań
Narzędzia
- rozmowy z Klientem 55+, obejmujące: sposób konstruowania i wypowiadania komunikatów, język, nastawienie oraz wykorzystanie innych kompetencji miękkich
- scenariusze rozmów z Klientem 55+
- obsługi technicznej Klienta 55+
- obsługi reklamacji od Klienta 55+
- prowadzenia sprzedaży usług Klientowi 55+
- przeanalizowanie propozycji wprowadzenia konkretnych usług dedykowanych Klientom 55+ w kontekście obecnie dostępnej oferty
- analiza materiałów przekazanych przez Klienta oraz materiałów dostępnych on-line celem zdefiniowania potencjalnych obszarów rozszerzenia/dostosowania obecnej oferty usług pod kątem Klienta 55+
- propozycji odrębnej usługi bądź wariantu usługi przeznaczonej dla Klientów 55+ i odpowiadającej na ich potrzeby oraz oczekiwania
- możliwości różnicowania oferty dla różnych segmentów Klientów55+
- opracowania zasad, na jakich usługi będą dostępne
- propozycji strategii cenowej
- tworzenia i rekomendacji na temat materiałów (w tym promocyjnych) dotyczących usług kierowanych do Klientów 55+ – w zakresie ich czytelności i zrozumienia
- platformy rozwojowe
- aplikacje edukacyjne dla Klienta 55+
- wykłady dla firm np. Dialog społeczny z Seniorami
- wykłady dla firm np. Klient 55+; rynek srebrnej gospodarki, fakty i mity. Klient 55+, portret, potrzeby, oczekiwania
Marketing
- ATL i BTL
- digital
- design
- scenariusze i wizualizacja spotów reklamowych dla TV i radia
- realizacje
- zakup
- strategia
- produkcja spotów reklamowych do TV i Radia
- realizacje
- corporate PR
- realizacje
- organizacja
- realizacje
PRZYKŁADY CSR
Kampania „Senior Znaczy Szacunek”
Kampania społeczna (edukacyjno-informacyjna) kierowana do osób 60+, odbywająca się we współpracy z miastami i Uniwersytetami Trzeciego Wieku, zwykle na wolnym powietrzu.
Do tej pory wzięło w niej udział ponad 20.000 osób 60+.
Więcej informacji na: http://seniorznaczyszacunek.pl/

Słuchowisko „Złote lata”
- 10-odcinkowe edukacyjne słuchowisko radiowe.
- Dowcipnie i jednocześnie edukacyjnie Lewandowscy rozwiązują problemy.
- Stworzyliśmy całościową koncepcję.
- Realizacja Teatr Polskiego Radia.
- Emisja Program I Polskiego Radia
Więcej informacji na: https://kigs.org.pl/sluchowisko-zlote-lata/